Przejdź do zawartości strony Przejdź do menu Przejdź do menu pomocniczego
error/var/www/vhosts/ergoarena.host3.jamel.com.pl/ergoarena.pl/public/wp-content/themes/ergoarena/assets/images/arrow_full.svgerror/var/www/vhosts/ergoarena.host3.jamel.com.pl/ergoarena.pl/public/wp-content/themes/ergoarena/assets/images/arrow-left.svgerror/var/www/vhosts/ergoarena.host3.jamel.com.pl/ergoarena.pl/public/wp-content/themes/ergoarena/assets/images/arrow_quotation.svgerror/var/www/vhosts/ergoarena.host3.jamel.com.pl/ergoarena.pl/public/wp-content/themes/ergoarena/assets/images/arrow-trimmed.svg
Sponsor tytularny
„Sięgając gwiazd” z wspomnieniami z ERGO ARENY już w sprzedaży!

„Sięgając gwiazd” z wspomnieniami z ERGO ARENY już w sprzedaży!

Zakulisowe historie z polskiego rynku koncertowego, wyjątkowe zdjęcia i wymagania gwiazd światowej muzyki, które koncertowały m.in. w ERGO ARENIE. Wszystko to można odnaleźć w książce „Sięgając gwiazd”, która właśnie ukazała się na rynku wydawniczym i jest w internetowo-koncertowej sprzedaży!

„Sięgając gwiazd” opowiada historię Prestige MJM – jednego z największych promotorów organizujących koncerty światowych gwiazd w Polsce. To historia, która tak naprawdę nie miała prawa się wydarzyć, ale dzięki różnym splotom okoliczności, szczęściu, a także odwadze… wydarzyła się! „Nic nie jest dziełem przypadku, ale przypadek wykorzystany umiejętnie, może prowadzić do sukcesu” – czytamy na odwrocie. Marek Kurzawa, Janusz Stefański i Mateusz Pawlicki wiedzą o tym doskonale. Stworzony przez nich Prestige MJM powstał dlatego, że wspomniana trójka perfekcyjnie skonsumowała to, co podsuwało im życie, wedle zasady „nic dwa razy się nie zdarza”. W rezultacie dzisiaj firma wywodząca się z niewielkiego Ostrowa Wielkopolskiego ma na swoim koncie organizację koncertów największych gwiazd światowej muzyki, takich jak chociażby: Justin Timberlake, Justin Bieber, Jennifer Lopez, Bon Jovi, Rod Stewart, Andrea Bocelli, Kings of Leon, David Guetta, Guns N’ Roses, Sarah Brightman, KISS czy też Scorpions.
Napisania historii Prestige MJM podjęli się dwaj warszawscy dziennikarze, którzy dobrze znają realia rządzące przemysłem muzycznym – Paweł Piotrowicz i Sebastian Stodolak. Obaj zajrzeli nie tylko za kulisy wielkich wydarzeń koncertowych, jakie przez ostatnie 15 lat odbyły się w naszym kraju, ale także rozmawiali z najbardziej wpływowymi agentami muzycznymi na świecie. Dzięki temu historia opowiadana jest z uwzględnieniem realiów międzynarodowych, ugruntowuje ją i uwiarygadnia.
Z jednej strony dowiadujemy się, że firma od wielu lat konkuruje jak równy z równym z koncertowymi potentatami z zagranicy, a z drugiej – książka unaocznia jak trudna jest to branża i od jak wielu niuansów zależna. Bo żeby koncert światowej gwiazdy doszedł w Polsce do skutku, nie wystarczy jedynie, że chce tego agencja i agent reprezentujący artystę. Pewnie nikt nie zdaje sobie sprawy, jak wiele elementów musi tu razem zaistnieć. Te pozakulisowe historie w takim wymiarze odkrywane są w Polsce po raz pierwszy. Po raz pierwszy też polscy czytelnicy poznają szczegóły wymagań gwiazd światowej muzyki, które przez minionych 15 lat koncertowały w naszym kraju.

Wyzwaniem dla mnie, jako autora, było zebranie bardzo bogatej historii przekazanej przez trzech włodarzy Prestige MJM, następnie jej spisanie i zredagowanie tak, aby powstała z tego ciekawa opowieść. To nie było łatwe, bo materiału było bardzo dużo – 15 lat to kawał czasu: sto kilkadziesiąt koncertów, a co za tym idzie różne opowieści, anegdoty, historie, wspomnienia – mówi Paweł Piotrowicz, jeden z autorów.

Książka stanowi także swoisty zapis rozwoju rynku koncertowego w Polsce. Gdy ponad 15 lat temu Prestige MJM zaczynał, nie funkcjonowała żadna duża nowoczesna hala widowiskowa w kraju. Najstarsza z nich – Atlas Arena w Łodzi powstała niespełna rok później, nie mówiąc już o kolejnych: ERGO ARENIE na pograniczu Gdańska i Sopotu (z 2010 roku) i TAURON Arenie Kraków – (z 2014 roku), w których regularnie Prestige MJM organizuje koncerty. Publikacja odkrywa też tajemnice na udany związek publiczno-prywatny w momencie, kiedy firma nie ma pieniędzy na opłacenie gaży wykonawcy, ale ma je miasto. Jakie mechanizmy musiały zadziałać, aby w takich miejscach jak Tarnów, Rybnik czy Toruń, a więc z dala od ośrodków życia kulturalnego, pojawiły się top gwiazdy? Te wszystkie odpowiedzi znajdziemy w książce „Sięgając gwiazd”.

– W pisaniu książki o Prestige MJM najciekawsze było nie tyle gromadzenie przeróżnych historii i anegdot, chociaż one oczywiście miały swój urok, co próba wyjaśnienia, dlaczego taka firma w ogóle funkcjonuje i skąd się wzięła. Jak to się stało, że właśnie jej udało się pokazać, że „Polak potrafi” na tle zagranicznej konkurencji. Wyzwaniem było także prześledzenie wszystkich trendów kreujących rynek koncertowy, nie tylko w kontekście dekady czy dwóch, ale od samego jego początku. Wreszcie, co złożyło się na te idealne warunki, że taka firma jak Prestige MJM, mogła powstać – mówi Sebastian Stodolak, współautor.

Książka posiada osobną część albumową zawierającą artystyczne zdjęcia z koncertów (między innymi: Justina Biebera, Linkin Park, Bryana Adamsa, KISS, Tiesto, Roda Stewarta, Martina Garrixa, Jennifer Lopez) na papierze najwyższej jakości. Podobnie wysoki poziom wydania trudno znaleźć w polskich publikacjach. Autorem albumu jest Jakub Janecki.

–  Album składa się z najlepszych zdjęć, które powstawały na koncertach Prestige MJM przez ostatnich kilkanaście lat. Przedstawiają światowe produkcje koncertowe i topowych artystów. Jednocześnie była to dla mnie największa przygoda. Mam nadzieję, że zdjęcia to oddają – mówi Jakub Janecki.  
Ponadto książka ma walor dokumentacyjny. Odnajdziemy w niej zdjęcia plakatów oraz wycinki prasowe dotyczące koncertów.

Pozycja ukazała się nakładem wydawnictwa Oh Book!

Aby wydać taką książkę, trzeba traktować swoją pracę, jak pasję, którą chce się dzielić z innymi. Wydawnictwo „Sięgając gwiazd” ukazało się z okazji 15-lecia działalności agencji koncertowej Prestige MJM. Bez publicznej dotacji, zapewne bez założonego zysku finansowego, pojawiła się na rynku pozycja, która zachwyca poziomem edytorskim, znakomitymi zdjęciami i tekstem, będącym dowodem na to, że ekipa Prestige MJM kocha to, co robi na co dzień – to opinia Roberta Kaźmierczaka, zastępcy dyrektora Instytutu Książki w Krakowie.

Dane techniczne:

Liczba stron książki: 416
Liczba stron części albumowej: 84

Książkę wydrukowano na papierach:
środek Garda Mat Rough 120 g i Chorus Lux 130 g,
wyklejka Pergraphica Infinity Black 160 g,
okładka Glam Silver 120 g