EHF EURO 2016 ustanowiło nowe rekordy.

Europejska Federacja Piłki Ręcznej opublikowała podsumowanie dotyczące oglądalności Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn, które w styczniu odbyły się w Polsce.

Zmagania najlepszych piłkarzy ręcznych Europy śledziło przed telewizorami łącznie ponad 1.65 miliarda widzów. Turniej transmitowany był przez 175 stacji telewizyjnych. To rekordowe liczby, dzięki którym EHF EURO 2016 było najlepiej oglądanym turniejem mistrzostw Europy w historii (poprzedni rekord padł podczas Men’s EHF EURO 2012 w Serbii – 1,4 miliarda). Wyniki przekroczyły wszelkie oczekiwania – transmisje z imprezy trwały łącznie prawie 3000 godzin, co stanowi 27-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego najlepszego rezultatu – ME 2014 w Danii.

Sukces osiągnięty przez reprezentację Niemiec, która wywalczyła pierwszy tytuł od 2004 roku, przeniósł się na ogromne zainteresowanie turniejem w kraju. Finałowy mecz mistrzostw, Niemcy – Hiszpania, obejrzało w niemieckiej publicznej telewizji ARD 13 milionów widzów, co stanowiło 42 procent udziału w rynku. Również w Polsce impreza wzbudzała spore zainteresowanie – wszystkie mecze oglądało w telewizji ponad 430 milionów osób, natomiast w Danii udziały w rynku wyniosły blisko 70 procent.

Nowy rekord widzów

Kochającą sport Polskę opanowała w styczniu 2016 roku prawdziwa gorączka piłki ręcznej. Hale w czterech Miastach Gospodarzach turnieju – Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Gdańsku, wypełnione były po brzegi przez kibiców z całej Europy. 48 meczów mistrzostw z trybun obejrzało rekordowe 400 tysięcy 622 fanów, bijąc tym samym poprzedni najlepszy wynik ustanowiony w 2014 roku w Danii, kiedy na trybunach zasiadło w sumie 316 tysięcy 500 kibiców.

Olbrzymią popularnością cieszyły się również PGNiG Obrót Detaliczny – Oficjalne Strefy Kibica w miastach gospodarzach EHF EURO 2016. Frekwencja we wszystkich czterech strefach dobiła do rekordowych 100 tys. W trakcie całego turnieju Polskę odwiedziło ponad 40 tys. kibiców z zagranicy. Najliczniejsze grupy stanowili Niemcy, Duńczycy, Szwedzi, Węgrzy, Norwegowie oraz Chorwaci.

Komentując sukces turnieju w Polsce, prezydent Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej, Jean Brihault, powiedział: „EHF EURO 2016 było największym i najlepszym turniejem EHF EURO w historii. Polscy organizatorzy zainwestowali w imprezę ogromne zasoby – nie tylko finansowe, ale też ludzkie oraz pasję do turnieju, co przyniosło odzwierciedlenie zarówno w rekordowej liczbie fanów na trybunach, jak i pozostałych kategoriach”.

Andrzej Kraśnicki, prezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce, dodał: „EHF EURO 2016 było wielkim sukcesem dla Polski, naszego sportu oraz piłki ręcznej. Pracowaliśmy z fantastycznymi ludźmi i świetnie się bawiliśmy. Chcę podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w ten turniej. Mamy jednego zwycięzcę i jest nim piłka ręczna”.

Jak pokazują wyniki ankiet polski turniej został doceniony również przez kibiców, przedstawicieli mediów, gości VIP oraz zawodników. W siedmiostopniowej skali gdzie jeden oznacza zdecydowanie negatywną, a 7 zdecydowanie pozytywną ocenę, średnia wyniosła blisko 6,5! Na szóstkę z plusem złożyły się bardzo wysokie oceny między innymi za atmosferę mistrzostw, przygotowanie infrastruktury, organizację pracy, wystrój obiektów, poczucie bezpieczeństwa, transport, hotele oraz pracę wolontariuszy i stewardów. Organizacja tego turnieju nie byłaby jednak możliwa, gdyby nie olbrzymie zaangażowanie miast gospodarzy – Wrocławia, Katowic, Gdańska, Krakowa oraz Województwa Małopolskiego. EHF EURO 2016 udowodniło, że nie tylko dysponujemy bardzo dobrą infrastrukturą sportową, ale także potrafimy ją wykorzystać.

Szef Komitetu Organizacyjnego EHF EURO 2016 Marcin Herra dodał: „To były rekordowe mistrzostwa pod każdym względem. Jesteśmy więcej niż usatysfakcjonowani. Atmosfera w halach i w miastach była cudowna. Polacy wspólnie z kibicami z całej Europy stworzyli niesamowity klimat, kolorowych, przyjaznych, radosnych i bezpiecznych mistrzostw. To wynagrodziło ogromny trud, który włożyliśmy w przygotowania”.

60 milionów osób zaangażowanych poprzez kanały cyfrowe

Men’s EHF EURO 2016 odniosło również sukces na płaszczyźnie kanałów cyfrowych i mobilnych, angażując 60 milionów osób, co w porównaniu z poprzednim turniejem w Danii w 2014 roku stanowi wzrost o 300 procent. Oficjalny hashtag #ehfeuro2016 wygenerował ponad 1 miliard wyników. Inwestycje EHF oraz Infrontu w przygotowanie wciągających treści poprzez wszystkie kanały cyfrowe, jak również wykorzystanie nowych innowacji – Snapchata oraz Whatsapp, sprawiło, że turniej śledziła największa liczba fanów w historii. Oficjalną stronę mistrzostw, ehf-euro.com, odwiedziło po raz pierwszy ponad milion unikalnych użytkowników – o 44 procent więcej w stosunku do EHF EURO 2014, generując łącznie 10.3 miliona odsłon. Sporym zainteresowaniem kibiców cieszył się też dział wideo – na ehfTV.com, oficjalnej platformie livestream EHF, transmisje meczów obejrzało na żywo 1.5 miliona osób, zaś łączna liczba godzin materiałów oglądniętych na oficjalnym kanale turnieju na YouTube wyniosła 3.7 miliona.

/źródło: Biuro Prasowe ZPRP/